Forum Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe Strona Główna Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe
Forum Wyrzyskiej Kolejki Powiatowej Białośliwie - Tworzymy Historię ! - Nie Boimy Się Prawdy!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Warsztaty Koronowo archiwlane fotki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe Strona Główna -> AKTUALNOŚCI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RadekO
Administrator



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1421
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białośliwie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:37, 12 Sty 2009    Temat postu: Warsztaty Koronowo archiwlane fotki

Dzięki uprzejmości jednego z użytkowników obserwujących forum pozwoliłem sobie wkleić fotki z ok 1990 roku Koronowskich warsztatów i z 1992 roku z imprezy kolejowej.
Dodam jeszcze że poszukiwania szczególnie archiwalnych fotek trwają Smile


Te pochodzą z roku ok 1990 (chociaż osobiście myślę ze to późniejszy okres)

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]



1992 rok - ostatni pociąg tymi szlakami, nawet już w 1995 roku na 100-leciu nikt w te tereny się nie wypuścił ...


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
By [link widoczny dla zalogowanych]


Nasuwa się masa pytań, chociażby "Dlaczego rozebrano tak urokliwą linię, warsztaty Koronowskie? ", "Co stało się z wielką stacją Kasprowo?" - na te i na inne pytania nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć dziś realnie.
Jak historia pokazuje potrzeba trochę czasu, żeby to wszystko zrozumieć i poznać karty prawdy.
Teraz na pewno obudził się "jeden z drugim" stwierdzając, że BKD mogła być absolutnie unikatową atrakcją turystyczną w skali Europy.
Nic więcej dodać: Mądry Polak po szkodzie Smile
Taki sam los czekał WKP i stacje macierzystą w Białośliwiu niestety niecny plan "pewnych likwidatorów" okazał się płytki i nieco mało przemyślany (żeby nie użyć słowa "głupi"), a ludzie którzy uratowali przed pierwszym rozbiorem (i prawdopodobnie ostatnim) linii WKP wielka chwała im za to. cdn...

Przypominam, że aktualne fotki Koronowa znajdziesz w tym samym dziale pod adresem:
http://www.wkp600mm.fora.pl/pozostalosci-po-bwkd-i-wkp-fotki-opinie-itp,9/trasa-do-koronowa-i-most,42.html


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez RadekO dnia Pon 23:58, 12 Sty 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzesiek
Moderator



Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 13:27, 13 Sty 2009    Temat postu:

Co się stało z taborem i resztą ''majątku'' ze stacji???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RadekO
Administrator



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1421
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białośliwie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:37, 13 Sty 2009    Temat postu:

No widzisz powstają właśnie takie pytania. Warsztaty rozebrano po 2000 roku, już były w opłakanym stanie - rozkradzione, torowisko prawdopodobnie tak jak z całej sieci już dawno temu przetopione w hucie, a w cześć wagonów (2 może 3 sztuki) stoi w Białośliwiu - co z resztą nie wiadomo może za granicą ?
Budynki zostały rozebrane bo i tak już od dawna nie było torowiska, a po co miastu taka wizytówka - lepiej wyburzyć

2000 rok
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez RadekO dnia Wto 16:51, 13 Sty 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzesiek
Moderator



Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 17:29, 13 Sty 2009    Temat postu:

W Polsce tak jest lepiej zniszczyć zabytek niż odremontować go. A zabytki przynoszą zyski i nie tylko. Smuto jest kiedy się pomyśli ile zabytków przepadło bezpowrotnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RadekO
Administrator



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1421
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białośliwie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:42, 13 Sty 2009    Temat postu:

Nie ma co się martwić Grzesiek trzeba myśleć pozytywnie Smile
Pomyśl o Białośliwiu a zaraz będzie Ci lepiej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzesiek
Moderator



Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 19:01, 13 Sty 2009    Temat postu:

O tak Białośliwie. Ciesze się że chociaż stacja w Białośliwiu trafiła na dobrych ludzi którzy nie pozwolili jej ''odejść z tego świata''. Gdyby nie TWKP to na miejscu stacji stały by jakieś budynki mieszkalne a szlak przestał by istnieć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GPU
Aktywny



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hel
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:33, 13 Sty 2009    Temat postu:

Ostatnio miałem okazje remontować tabor wojskowej kolejki na Helu. W książkach ewidencyjnych tych wagoników można było wyczytać że spora część z nich przechodziła w tych warsztatach lata temu naprawy główne oraz przeglądy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisiogonek
Znawca



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:46, 13 Sty 2009    Temat postu:

Spotykam w swoim życiu wielu ludzi, którzy działalność naszą uważają co najmniej za dziwactwo, traktują lekceważąco to co robimy, lub wprost mówią że to co zostało z kolejki trzeba do końca rozebrać, bo nikomu nie jest to potrzebne, a co gorsza nie da się na zarabiać. Jedynie na rozbiórce można przyzwoicie zarobić...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RadekO
Administrator



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1421
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białośliwie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:48, 13 Sty 2009    Temat postu:

Tak GPU masz racje większość wagonów wąskotorowych powstała w Koronowie tam były też przeprowadzane naprawy rewizyjne, tak samo jak w Białośliwiu na Wagonowni

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez RadekO dnia Wto 22:37, 13 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzesiek
Moderator



Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 14:46, 14 Sty 2009    Temat postu:

To ciekawe że wagony powstałe w Koronowie są jeszcze w użytku w tak odległych regionach. O ludziach o których wspomina lisiogonek mam negatywną opinię. Zabytki takie jak stacja w Białośliwiu i cały szlak są to ''perełki''które nie tylko przynoszą zyski finansowe ale także wiele innych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GPU
Aktywny



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hel
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:19, 15 Sty 2009    Temat postu:

RadekO napisał:
Tak GPU masz racje większość wagonów wąskotorowych powstała w Koronowie tam były też przeprowadzane naprawy rewizyjne, tak samo jak w Białośliwiu na Wagonowni


Nie wiem czy na Helu są jakieś wagony zbudowane w Koronowie. Te wagoniki o których mówiłem był z roku 1917 i były zbudowane w Niemczech widziałem także wagoniki z 1934 zbudowane w Zakładach Ostrowiekich które notabene są używane do dziś do przewozu min morskich (rampy załadunkowe w schronach przystosowane są do tych właśnie wagoników). Wiem także że w tych warsztatach miała być zbudowana drezyna na potrzeby wojska. Niestety nic z tego nie wyszło ponieważ wojsko chciało silnik wysokoprężny do napędu a warsztaty posiadały tylko silniki benzynowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atterdag
Zaawansowany



Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków / Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:16, 16 Sty 2009    Temat postu:

Warsztaty wyburzono pomimo znacznego oporu mieszkańców... i wbrew opinii konserwatorskiej. Przytaczałem już gdzieś tą kwestię. Istniejące budynki klasyfikowały się już jako zabytek jednakże miasto uzasadniając to ich kiepskim stanem technicznym wyburzyło je i tak... w celu zbudowania hali oraz targowiska miejskiego.

Rozbiórka linii to już w ogóle jest kpina... z resztą część pewnie kojarzy artykuły sprzed około 10 lat o tym jak kolej oddawała resztki BKD gminie Nakło i pozostałym. Rozmowy trwały, inwestor z Niemiec był... a w trakcie rozmów PKP cichcem demontowało tory w tempie więcej niż błyskawicznym.

Postaram się znaleźć jakieś zdjęcia w albumach rodzinnych...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisiogonek
Znawca



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:49, 16 Sty 2009    Temat postu:

Wyczytałem w lokalanej prasie że teraz wszystkie przejazdy mają zaasfaltować, przynajmniej na drodze Suchary-Gumnowice. Pisze tam że gmina chce to zrobić na własny koszt, ponieważ PKP twierdzi że nie ma na to kasy. Bardzo jestem ciekawy czy czasem ostatniego długiego kawałka w Michalinie od razu przy okazji nie rozbiorą, aby sobie koszty zmniejszyć. Zastanawiam się czy można jakoś zapobiec ewentualnej rozbiórce tego odcinka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisiogonek
Znawca



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:29, 23 Lut 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Plan Koronowa z naniesioną siecią kolejki

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A to Warsztaty przedztawione wirtualnie...

Autor Melus89

ps. myślę że prace jego autorstwa będą coraz częściej gościć na naszym Forum...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lisiogonek dnia Pon 19:41, 23 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atterdag
Zaawansowany



Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków / Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:44, 26 Lut 2009    Temat postu:

Świetna sprawa. Przynajmniej w jakiś sposób można jeszcze ożywić pamięć po tym co było. Pozostaje też wyczekiwać jakiejś dobrej monografii BWKD, bo ostatnia Pokropińskiego z lat 80tych przestaje mi wystarczać Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe Strona Główna -> AKTUALNOŚCI Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin