Forum Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe Strona Główna Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe
Forum Wyrzyskiej Kolejki Powiatowej Białośliwie - Tworzymy Historię ! - Nie Boimy Się Prawdy!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Budowa nowej wąskotorówki
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe Strona Główna -> OFF TOPIC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andrzej2110
Zaawansowany



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:14, 10 Maj 2009    Temat postu:

umieć obsługiwać a posiadać prawko to 2 różne sprawy. Ja mam prawko tylko B ale głównie jeżdżę ciągnikiem T nie posiadam. A zdarzyło mi się prowadzić i stara Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek
Aktywny



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:21, 10 Maj 2009    Temat postu:

Nie obraźcie sie ,ale mi sie nie podobają wagoniki z 2 osiami wole wagony 4 osiowe jak w Żninie. Skład na mojej kolejce wyglądał by tak
Lyd2 lub Wls40 + wagon zamknięty + 1/2 wagoniki otwarte ,rzecz jasna że 4 osiowe. Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andrzej2110
Zaawansowany



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:26, 10 Maj 2009    Temat postu:

2 osiowe tez majo swój urok. Zwłaszcza na małej kolejce

Lxd2 to za duży lok jak na taki skład. WSL150 w zupełności wystarczy. A nawet może być za dużo. Zależy od profilu lini.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez andrzej2110 dnia Nie 19:28, 10 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek
Aktywny



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:33, 10 Maj 2009    Temat postu:

Poprawie szanownego kolege nie Lxd2 bo po 600mm nie da rady a dla tego Lyd2 ponieważ są tam górki pagórki a słabsza nie da rady poza tym Rumuny mają swój urok wyjaśniam dla czego nie lubie 2 osiowych , ponieważ są one jak dla mnie zbyt małe a 4 osiowe to co innego .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzesiek
Moderator



Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 19:54, 10 Maj 2009    Temat postu:

Do składu z wagonem zamkniętym i 1-2 otwartymi najlepsza by była lokomotywa v10c, jest tańsza w eksploatacji mniej niszczy torowisko i jest mniej zawodna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RadekO
Administrator



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1421
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białośliwie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:56, 10 Maj 2009    Temat postu:

hmm przypatruje się też dyskusji i w sumie to nie wiem co myśleć, na razie jestem na takim toku rozumowania, że albo to żart, albo wygrałeś na loterii.
Poważnie rzecz biorąc tak jak moi przedmówcy piszą to zgadzam się, że lepszym rozwiązaniem byłoby odrestaurować jakąś sieć, budynki po PKP.
Tutaj się nasuwa masa kłopotów (czytaj załatwiania z naszymi kolejami) bo ta instytucja z uruchomienia linii też ( z doświadczeń ) chciałaby jakąś korzyść materialną. To z dzierżawy gruntów, budynków, szlaku, może taboru itp.
Kolejną kwestią to odbiór torowiska, rewizja wagonów, loków lub też uprawnienia maszynistów, ubezpieczenia, badania ... - jejku tego jest masa.
Z tego co obserwuje to tabor na 750 jest bardziej urozmaicony i dostępniejszy w obecnych czasach, cóż 600 ma swój urok fakt Smile
Chciałbym być optymistą, ale jeżeli chodzi o tą kwestie to myślę sobie, że to walka z wiatrakami.
Na prawdę potrzeba grubej kasy, ba jakoś nie widzę zaangażowania w naszym kraju tego typu atrakcją turystyczną, co oczywiście nie przeczy temu, że jakaś gmina chciałaby lub ma takie plany. Owszem mają, ale co z tego jak nie ma na takie rzeczy dofinansowania lub innych środków.
Moim zdaniem to jeszcze nie dojrzeliśmy do tego, że koleje wąskotorowe to nasz narodowy skarb. Kiedy się obudzimy? Tego nie wiem...
Należy tylko brać przykład z zachodu a żeby nie takie zaangażowanie jak ma miejsce w Białośliwiu, Żninie, Koszalinie, Pionkach i innych, to ta machina turystyczna nie ma racji bytu.
Proste: Jeżeli nie weźmiemy się wszyscy do roboty to zostaną tylko fotografie i wspomnienia, a tutaj trzeba być realistą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez RadekO dnia Nie 20:09, 10 Maj 2009, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andrzej2110
Zaawansowany



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:49, 10 Maj 2009    Temat postu:

Krzysiek napisał:
Poprawie szanownego kolege nie Lxd2 bo po 600mm nie da rady a dla tego Lyd2 ponieważ są tam górki pagórki a słabsza nie da rady poza tym Rumuny mają swój urok wyjaśniam dla czego nie lubie 2 osiowych , ponieważ są one jak dla mnie zbyt małe a 4 osiowe to co innego .

Mówiliśmy o Sompolnie a tam jest 750 Wink

Radku masz racie. Ciężko uwierzyć w to co się czyta w tym temacie ale jeśli ktoś coś che zrobić dla wąskiego toru i ma takie możliwości (zwłaszcza finansowe) to należy w tym pomóc jak się tylko może. Samo info na jakiś temat jest bardzo pomocne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RadekO
Administrator



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1421
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białośliwie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:36, 10 Maj 2009    Temat postu:

Masz racje, tylko wiesz pierwszy raz się spotykam z takim pomysłem na taką skalę i jestem przyznam szczerze w lekkim szoku.
Jeśli chodzi o pomoc techniczną i nie tylko, to jak najbardziej pomogę i mam nadzieję, że forumowicze też naszemu Koledze Krzysiowi.
Jestem jak najbardziej ZA takim przedsięwzięciem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andrzej2110
Zaawansowany



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:25, 11 Maj 2009    Temat postu:

W szoku to chyba każdy będzie kto przeczyta o tym pomyśle.
Obawiam się tylko o sprawy finansowe bo z tego co pisze kolega Krzysiek to on raczej nie dysponuje zbędną gotówko. Liczy na finansowanie przez gminę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek
Aktywny



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:02, 11 Maj 2009    Temat postu:

Ja uważam tak .Szanuję wasze zdanie ,ponieważ lubię osoby , które mają coś do powiedzenia w ciekawej sprawie .Skoro ,,Unia,, tak się chwali ,że może dofinansować różnego typu inwestycje to czemu akurat by nie zainwestować w turystyczną kolej .Z odległością się jak na razie ogranicze do 5 km od Łabiszyna a w Niedzielę z kolegą Radkiem będę rozmawiał na temat tej kolejki .Uważam ,że gmina powinna się zgodzić jeśli chce się wzbogacić ,może dzięki temu inni pujdą w jej ślady i będziemy świadkami odradzania się kolei wąskotowych w Polsce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek
Aktywny



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:49, 11 Maj 2009    Temat postu:

Tak myśle ,że uruchomienie takiej wąskotorówki to coś ok. 1 mln zł ,ale nie sprawdzałem nigdzie ile co będzie kosztować .Mogę też zrobić inaczej wąskotorówkę zbudować na razie na tej trasie o ,której mówiłem ,ale będzie ona miała rozstaw 750mm więc teoretycznie problem z taborem odpada.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andrzej2110
Zaawansowany



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:03, 11 Maj 2009    Temat postu:

Ale zwróć uwagę ze np uruchomienie Sompolna jest kilka naście razy tańsze niż budowa od 0.
Odchodzi
- wykup gruntów
- niwelacja terenu
- budowa mostów/przepustów.
- zakup szyn, podkładów, przymocowań
- budowa torowiska
- budowa zaplecza technicznego
O czymś zapomniałem??
Budowa od 0 nie wiadomo czy kiedykolwiek się zwróci przy ruchu turystycznym. No chyba ze by był towarowy i to spory.
Poza tym budować od 0 a inna kolejka będzie niszczała?? Trochę nie teges...
Z budowo to trochę się spóźniłeś bo jak rozbierano torowiska w kolejach cukrowniczych to podkłady betonowe (750mm) był [link widoczny dla zalogowanych] (abo prawie za darmo)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez andrzej2110 dnia Czw 14:55, 24 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek
Aktywny



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:11, 11 Maj 2009    Temat postu:

W tym problem ,że szanowny kolega nie był chyba w Sompolnie i nie wie jaka tam jest ruina ze wszystkich budynków poza dworcowym pozostały tylko zewnętrzne mury a torowisko zdjęte poza tym na niektórych mostach zamiast torów są teraz chodniki .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andrzej2110
Zaawansowany



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:20, 11 Maj 2009    Temat postu:

Wiem ze budynki są zrujnowane ale jak nikt tym się nie zainteresuje to za 5 lat nie będzie śladu po wąskim torze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek
Aktywny



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:30, 11 Maj 2009    Temat postu:

Mogę się tym zająć ,ale mówiłem ,że sam nie dam rady . Tory są potrzebne są jeszcze odpowiedni ludzie i pomoc w zorganizowaniu taboru .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe Strona Główna -> OFF TOPIC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Następny
Strona 3 z 13

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin