Forum Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe Strona Główna Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe
Forum Wyrzyskiej Kolejki Powiatowej Białośliwie - Tworzymy Historię ! - Nie Boimy Się Prawdy!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Drezyna Lisiogonka
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe Strona Główna -> AKTUALNOŚCI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andrzej2110
Zaawansowany



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:07, 28 Mar 2012    Temat postu:

Sprężyna musi mieć duży skok koła dużego skoku nie mają. Przesuń odrazu zestawy do środka.
Takiego zawieszenia chyba nigdzie się nie spotka Very Happy Będzie unikatowa drezyna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RadekO
Administrator



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białośliwie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:15, 30 Mar 2012    Temat postu:

Krzysiu, żebyś nie był osamotniony to chyba mam coś dla Ciebie a raczej Twojej drezyny.
Nówka sztuka stan magazynowy "ZELMOT" lampa z ikarusa Smile Tylko brakuje zewnętrznej osłonki, ale można obudować.
Oświetlenie to podstawa Smile Co Ty na to?




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez RadekO dnia Pią 20:16, 30 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisiogonek
Znawca



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:35, 30 Mar 2012    Temat postu:

Dziś przeprowadziłem próbę statycznego obciążenia ramy z zawieszeniem. Postawiłem na ramie paletę bloczków betonowych o łącznej wadze brutto 0,56T. Ugięcie zawieszenia nie przekraczało 15mm, a muszę dodać że podparte było na sprężynach od samochodu osobowego. Rozmyślałem nad przesunięciem osi bliżej siebie na wahaczach. Uznałem że to nie jest najlepszy pomysł. A dlaczego? Łączna długość przekracza 3000mm, zaś rozstaw osi wynosi 1595mm. Oznacza to zwis pojazdu przekraczający700mm na stronę. Przy założeniu że to będzie pojazd roboczy obciążany ładunkiem 500kg na jednej stronie, niesymetryczny rozkład masy może generować poważne problemy, szczególnie na łukach i rozjazdach - grozi to po prostu wykolejeniem. dlatego też ten element pozostanie bez zmian - natomiast pokombinuję z dobraniem właściwego punktu podparcia sprężyn i odpowiedniej ich siły . I jak zwykle nie miałem aparatu - ale właściwie praca kompletnie nie idzie mi w parze z fotografią Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lisiogonek dnia Pią 20:38, 30 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RadekO
Administrator



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białośliwie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:02, 30 Mar 2012    Temat postu:

Świetnie Smile Krzysiu a co z moją lampą Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andrzej2110
Zaawansowany



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:07, 31 Mar 2012    Temat postu:

lisiogonek napisał:
Dziś przeprowadziłem próbę statycznego obciążenia ramy z zawieszeniem. Postawiłem na ramie paletę bloczków betonowych o łącznej wadze brutto 0,56T. Ugięcie zawieszenia nie przekraczało 15mm, a muszę dodać że podparte było na sprężynach od samochodu osobowego. Rozmyślałem nad przesunięciem osi bliżej siebie na wahaczach. Uznałem że to nie jest najlepszy pomysł. A dlaczego? Łączna długość przekracza 3000mm, zaś rozstaw osi wynosi 1595mm. Oznacza to zwis pojazdu przekraczający700mm na stronę. Przy założeniu że to będzie pojazd roboczy obciążany ładunkiem 500kg na jednej stronie, niesymetryczny rozkład masy może generować poważne problemy, szczególnie na łukach i rozjazdach - grozi to po prostu wykolejeniem: [link widoczny dla zalogowanych] . dlatego też ten element pozostanie bez zmian - natomiast pokombinuję z dobraniem właściwego punktu podparcia sprężyn i odpowiedniej ich siły . I jak zwykle nie miałem aparatu - ale właściwie praca kompletnie nie idzie mi w parze z fotografią Rolling Eyes

Czyli wyszło to czego się obawiałem. Nie pisałem tylko bo nie mam doświadczenia torowego. Da się to jeszcze naprawić. Odetnij zamocowania wahaczy od ramy i przyspawaj przy końcach ramy. Zestawy kołowe odkręć i przykręć w nowym miejscu do wahacza tak aby były w tym rozstawie jak jest teraz. Oczywiście w ten zbraknie wahacza na połączenie go z drugim i ja bym z tego zrezygnował. Załadowani ładunku nawet tylko nad jedną szyno powoduje i tak ugięcie i nad drugą. To ze się nie będzie tak samo uginał przedni zestaw nie ma znaczenia. Szkoda ze nie mogę ci tego na żywo pokazać o co chodzi ale mam nadzieje ze rozumiesz co mam na myśli.

Pochwale się ze ja też nie próżnuje i dłubie w garażu http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?autocom=gallery&req=si&img=352986
Very Happy Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez andrzej2110 dnia Śro 15:19, 23 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisiogonek
Znawca



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:26, 31 Mar 2012    Temat postu:

Super!

Muszę obmyślić sposób mocowania - z tyłu pod skrzynią ładunkową będzie skrzynka na narzędzia (prawdopodobnie) i te lampy trzeba będzie wmontować w ścianę skrzyni - ale to jeszcze trochę zejdzie Smile

andrzej2110 napisał:
lisiogonek napisał:
Dziś przeprowadziłem próbę statycznego obciążenia ramy z zawieszeniem. Postawiłem na ramie paletę bloczków betonowych o łącznej wadze brutto 0,56T. Ugięcie zawieszenia nie przekraczało 15mm, a muszę dodać że podparte było na sprężynach od samochodu osobowego. Rozmyślałem nad przesunięciem osi bliżej siebie na wahaczach. Uznałem że to nie jest najlepszy pomysł. A dlaczego? Łączna długość przekracza 3000mm, zaś rozstaw osi wynosi 1595mm. Oznacza to zwis pojazdu przekraczający700mm na stronę. Przy założeniu że to będzie pojazd roboczy obciążany ładunkiem 500kg na jednej stronie, niesymetryczny rozkład masy może generować poważne problemy, szczególnie na łukach i rozjazdach - grozi to po prostu wykolejeniem. dlatego też ten element pozostanie bez zmian - natomiast pokombinuję z dobraniem właściwego punktu podparcia sprężyn i odpowiedniej ich siły . I jak zwykle nie miałem aparatu - ale właściwie praca kompletnie nie idzie mi w parze z fotografią Rolling Eyes

Czyli wyszło to czego się obawiałem. Nie pisałem tylko bo nie mam doświadczenia torowego. Da się to jeszcze naprawić. Odetnij zamocowania wahaczy od ramy i przyspawaj przy końcach ramy. Zestawy kołowe odkręć i przykręć w nowym miejscu do wahacza tak aby były w tym rozstawie jak jest teraz. Oczywiście w ten zbraknie wahacza na połączenie go z drugim i ja bym z tego zrezygnował. Załadowani ładunku nawet tylko nad jedną szyno powoduje i tak ugięcie i nad drugą. To ze się nie będzie tak samo uginał przedni zestaw nie ma znaczenia. Szkoda ze nie mogę ci tego na żywo pokazać o co chodzi ale mam nadzieje ze rozumiesz co mam na myśli.

Pochwale się ze ja też nie próżnuje i dłubie w garażu [link widoczny dla zalogowanych]
Very Happy Rolling Eyes


Hmm...jakby to powiedziec Andrzeju...dla pojazdu drogowego taki skok zawieszenia jest zdecydowanie za mały, ale dla szynowego wystarczy niewiele zwiększyc skok przez przesunięcie twardej sprężyny bliżej którejś z osi, albo zastosowac bardziej miękką w miejsce samochodowych Smile
Dziś przyszła pora na większe ciężary : 1,5T i zawiesznie radzi sobie jak należy, przy sprężynach na środku skok ok.25-30mm przy przesunięciu sprężyn w bok, skok dochodzi do 40mm - ale mocno jest złożony do środka Mad

A tu stosowny filmik z prób :

http://youtu.be/RMz6-L4P5JA


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lisiogonek dnia Sob 22:32, 31 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andrzej2110
Zaawansowany



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:40, 29 Kwi 2012    Temat postu:

I jak tam budowa??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisiogonek
Znawca



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:45, 05 Maj 2012    Temat postu:

chyba powiem za byłym premierem Marcinkiewiczem : "Yes! Yes! Yes!" Cool
Esik zaskoczył po zimowej hibernacji bez problemu. Rozgrzałem go co nieco pracą ok 1h, wymieniłem na ciepło olej, i jeszcze przez około 1h dałem mu popracować. Po rozgrzaniu silnik pracuje wyraźniej bardziej równomiernie - choć ma swoje "anse i niuanse" i czasem w ogóle nie pracuje równo. Mam parę filmików może po burzach jakiś wrzucę na YT to pokażę Cool

Edit:

Oto jeden z filmików : http://youtu.be/Rp28qY8R-VM


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lisiogonek dnia Sob 23:21, 05 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisiogonek
Znawca



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:44, 06 Maj 2012    Temat postu:





Prace posuwają się do przodu - choć nie tak szybko jak sam tego pragnę - ale w pojedynkę nie mam szans szybciej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andrzej2110
Zaawansowany



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:07, 19 Sie 2012    Temat postu:

ehhh skleroza dopada i mnie...
Jak tam budowa??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisiogonek
Znawca



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:33, 11 Kwi 2013    Temat postu:

Budowa malutkimi kroczkami i zupełnie nieefektownie postępuje naprzód. Przy odrobinie szczęścia niedługo pokażę finalny wygląd zewnętrzny maszyny. Ciekawe czy zdołam się wyrobić z budową...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RadekO
Administrator



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białośliwie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:19, 22 Paź 2013    Temat postu:

Podpatrzyliśmy mistrza i jego drezynę Very HappyVery HappyVery Happy
Słaba jakość fotki (robione kalkulatorem), ale drezyna będzie wyglądać mniej więcej tak.
Kabina jakby taka jakaś znajoma prawda? Wink



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisiogonek
Znawca



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:41, 22 Paź 2013    Temat postu:

Skądinąd znane miejsce .... Parowozownia Białośliwie ...
To w tym szczególnym miejscu stoi moja konstrukcja podczas prób torowych na WKP . Może nadmienić wypada że pierwsze próby udały się dość dobrze i konstrukcja wymaga niewielkich korekt zawieszenia. Po prostu zawieszenie sprzężone stabilizowane wzdłużnie i poprzecznie ma zbyt małą zdolność do wybierania nierówności asymetrycznych w torowisku. Na ten problem uwagę zwrócili mi koledzy którzy przetaczali drezynę przy manewrach . Mam pewien pomysł ... Ale to zaś Smile najważniejsze że pod obciążeniem wszystko działa dobrze . Jedna tona - czyli tyle ile przewidywałem i dl03 jako pojazd trakcyjny. Psikusa zrobiła mi aura ... Spadł deszcz i Dl 03 po prostu ślizgała się z takim obciążeniem na trudnym profilu białośliwskiej stacji...A kabina hehe... to w ogóle niespodzianka nawet dla mnie. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lipiec30
Aktywny



Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:54, 22 Paź 2013    Temat postu:

mm

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lipiec30 dnia Nie 15:10, 02 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aron
Aktywny



Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:13, 23 Paź 2013    Temat postu:

jakoś nie przypomina słynnej drezyny lisiogonka która została mi zaprezentowana w kuźni o_O

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe Strona Główna -> AKTUALNOŚCI Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 9 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin