Forum Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe Strona Główna Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe
Forum Wyrzyskiej Kolejki Powiatowej Białośliwie - Tworzymy Historię ! - Nie Boimy Się Prawdy!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Drezyna Lisiogonka
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe Strona Główna -> AKTUALNOŚCI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisiogonek
Znawca



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:53, 21 Lip 2011    Temat postu:

Od paru dni ... ostro ruszyłem z przeróbkami drezyny - po długim przestoju.
Model '11 będzie bardzo zliftingowany w stosunku do modelu '09.
Rama jest wymieniona na znacznie mocniejszą , poziom podłogi będzie około 30cm wyżej. Zespół napędowy będzie umieszczony bardziej z przodu, wymieniony będzie silnik. Jaki silnik - jeszcze ostateczna decyzja nie zapadła. Wybór jest taki: poprzedni silnik Mińsk125( ten to raczej w ostateczności), silnik PF126p 650cm' (bardzo fajny - ale i jest parę wad), czterosuwowy silnik benzynowy od agregatu ( z rodziny polskich "esów") i jako najdroższa opcja silnik Diesla Shocked jednocylindrowy czterosuwowy chłodzony cieczą o mocy około 10KM produkcji czechosłowackiej, który wypatrzyłem u pewnego handlarza w okolicy ale przerażają mnie jego gabaryty(samo koło zamachowe jest wielkości koła od co najmniej busa) , masa i cena - moim zdaniem 1000zł za takiego niesprawdzonego klamota to jest za dużo. Relacja z budowy w swoim czasie Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RadekO
Administrator



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białośliwie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:58, 21 Lip 2011    Temat postu:

Słyszałem, że ostro się wziąłeś na przeróbki zobaczymy jaki będzie efekt.
Model 09' chodził jak na nasze warunki super Smile miał maluteńkie wady, ale to nic.
Jak już coś dokonasz wrzuć fotki Wink
Proponuje Ci wrzucić silnik maluszka Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisiogonek
Znawca



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:09, 21 Lip 2011    Temat postu:

Obecnie kładę o wiele większy nacisk na przydatność do prac na szlaku niż poprzednio. W związku z tym na pojeździe pojawi się skrzynia ładunkowa o wymiarach 1700x1200z400mm. Przewidywana ładowność to 4~5 podkładów betonowych. Zapewne też ograniczę szybkość do 25-30km/h...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisiogonek
Znawca



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:19, 21 Lip 2011    Temat postu:

RadekO napisał:
Słyszałem, że ostro się wziąłeś na przeróbki zobaczymy jaki będzie efekt.
Model 09' chodził jak na nasze warunki super Smile miał maluteńkie wady, ale to nic.
Jak już coś dokonasz wrzuć fotki Wink
Proponuje Ci wrzucić silnik maluszka Wink


Już dokonałem Very Happy właśnie dziś postawiłem nowe podwozie na koła Shocked

Do silniczka malucha potrzebuję wałek sprzęgłowy. Silnik benzynowy "es" bardzo się mi podoba - ma 4,5 Kilowata lub koni mechanicznych nie mogłem się doczytać na tabliczce, ma bardzo zwartą budowę i jakoś tak mi pasuje:D
i jest w dobrej cenie;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek
Zaawansowany



Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luboń k/Poznania
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:56, 22 Lip 2011    Temat postu:

To szykuje się poważna konstrukcja i konkretny pojazd. Niemieckie pojazdy to miały ciekawe rozwiązany napęd, to chyba dało Tobie pomysł na przeróbki? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisiogonek
Znawca



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:54, 22 Lip 2011    Temat postu:

Niemieckie konstrukcje są bardzo ciekawe. Niektóre patenty wpadły mi w oko...ale przeniesienie ich na rodzimy grunt może okazać się zbyt drogie Sad Na przykład ogromnie spodobały mi się ich jednocylindrowe silniki Diesla - ale PeterP z forum Kipploren (nasze rozmowy wieczorami przy piwie będę długo wspominał, kiedy ani Peter nie rozumiał polskiego a ja niemieckiego Cool ) powiedział mi że taki silnik to jakieś 1500-2000zł Crying or Very sad
Jako całość podobała się mi drezyna z lorką - gdy ją ujrzałem od razu wiedziałem w jakim kierunku ma podążać przebudowa mojej drezyny Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisiogonek
Znawca



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:05, 23 Lip 2011    Temat postu:

Oto parę foto :



Rama ma długość mocno zbliżoną do 3040mm wewnętrzną szerokość 780mm, wykonana z grubościennego profilu 60x60mm.


A tu foto Diesel Motor. Może ktoś może wie co to za typ silnika?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lisiogonek dnia Sob 23:13, 23 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisiogonek
Znawca



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:38, 29 Lip 2011    Temat postu:

Pomału, ale konsekwentnie prace idą do przodu.

Rozglądanie się za silnikami poskutkowało znalezieniem bardzo atrakcyjnej oferty - silnik tzw "es" 7KM za 500-600zł w bardzo dobrym stanie (ośmielę się stwierdzić że ten silnik znam od podszewki ) z zaprzyjaźnionego Skansenu w Łochowicach. Skansen ten działa od ładnych kilku lat - zapewne żeby nie TWKP to każdą wolną chwilę spędzałbym tam Very Happy
Właściciel skansenu jest człowiekiem wspierającym działania takich entuzjastów jak ja, stąd taka właśnie oferta. Silnik pali bardzo ładnie, bardzo oszczędnie zużywa olej napędowy i co jest bardzo ważne, ma wykonany remont ( widziałem na własne oczy jak był robiony).
Szanse na to, że będzie na drezynie oceniam na 70-80%. Pozostaje wówczas otwarta kwestia sprzęgła. Chodzi mi po głowie zastosowanie sprzęgła hydrokinetycznego - ale muszę poszukać informacji na ten temat.
Pomału powstaje skrzynia ładunkowa - zapewne w przyszłym tygodniu pojedzie na dorobienie podłogi. Podstawowe wymiary to ok 170cm długości, 125 cm szerokości i 35cm wysokości burty.
Inne elementy, takie jak skrzynia biegów, montaż zębatki na drugiej osi itp. pozostawiam sobie do czasu ostatecznego wyboru jednostki napędowej.
Niedługo zamieszczę foto szkieletu skrzyni ładunkowej Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisiogonek
Znawca



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:15, 31 Lip 2011    Temat postu:



rama w trakcie pasowania zawiasów Smile


szkielet konstrukcji gotowy do pasowania podłogi.

Po spasowaniu podłogi dalszy ciąg - trzeba wzmocnić boki i wstawić blachę poszycia. Później wstępnie założę na ramę i do piaskowania i malowania Smile

Nadwozie oczywiście RAL 5015 a podwozie zapewne RAL7016 Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RadekO
Administrator



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białośliwie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:59, 31 Lip 2011    Temat postu:

kurcze, ale się szykuje maszyna robocza Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez RadekO dnia Nie 14:00, 31 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisiogonek
Znawca



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:29, 03 Sie 2011    Temat postu:

a teraz pytanie ..jakie obroty maksymalne rozwija silnik "es" 7KM ? A właściwie: jaki jest zakres użyteczny obrotów?
Później wyjaśnię po co potrzebuję Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lisiogonek dnia Śro 21:31, 03 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RadekO
Administrator



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białośliwie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:31, 03 Sie 2011    Temat postu:

Silnik wolno obrotowy podejrzewam, ale nie jestem do końca pewien, że 1500 obr/min to jest jego max.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisiogonek
Znawca



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:32, 03 Sie 2011    Temat postu:

A dolny zakres?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RadekO
Administrator



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białośliwie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:41, 03 Sie 2011    Temat postu:

Stary tego już nie wiem, ale wiesz jak puka na wolnych to ile może mieć 100 -200 obr/min? a tu taki jak u mnie jest przykładowy ES duży Wink

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez RadekO dnia Śro 21:42, 03 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisiogonek
Znawca



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:27, 16 Sie 2011    Temat postu:





To mój wymarzony silnik. Niech pozory nikogo nie mylą! Ten silnik może nie wygląda rewelacyjnie, ale jest naprawdę w bardzo dobrym stanie technicznym. W sumie wymaga założenia filtru powietrza i wymiany oleju. Pozostaje jeszcze kwestia odbioru mocy Rolling Eyes ale coś tam pogłówkujemy Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe Strona Główna -> AKTUALNOŚCI Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 4 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin